När första ljuset brinner..

.. står julens dörr på glänt.
Och alla människor glädjas
att fira få advent.

image140

Årets adventsljusstake är ett hastverk. Jag hittade inte min svarta 4-armade ljusstake i smide och impulsköpte denna vita låda på Willys. Med grön mossa, sönderklippt ljusmanchett och små kottar blev det ändå rätt OK tycker jag....

När det inte råkar vara söndag och därmed dags för ovan visade ljusstake pryder ett "silver"fat med mossa, kottar och ljus köksbordet.
image141

Och ett datumljus är ju ett måste... det står på hyllan på väggen i köket mellan två små vita söta cyklamen.
image142

Det kommer inte upp en endaste liten julgardin i år. Men man kan ju piffa upp de man har. I köket har jag hängt upp lite smått, och det framkommer kanske inte så bra på bilderna men när stjärnorna och kanske de levande ljusen är tända så blänker det fint i pynten...
image143

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0