En egen örtträdgård..

.. skulle jag egentligen vilja ha, men jag har varken plats, kunskap, råd eller ork nog för det. Plus att jag är ganska dålig på att använda färska örter och kryddor i matlagningen så det vore ganska onödigt. Men en kruka med örter kan jag ju ha. Här har jag rosmarin (vänster bak), sommarkyndel (höger bak) och mejram (fram) i en "träkruka". Mest för att det är fint och doftar gott, det är bara rosmarin jag normalt sett använder ö h t.
Rosmarin, sommarkyndel, mejram.

Bara för att visa var den är placerad....
5 maj
....., ser ni den? I bortre vänstra hörnan av altanen. I den uppochner-vända krukan fimpar de få rökare som besöker oss sina cigaretter, kan ju passa bra med nåt väldoftande i närheten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0