Lite nya blommor...

..... har i alla fall gjort utemiljön LITE piffigare.

Blommorna till lådan under Simons fönster har han valt själv, delvis.... lite styrning av mig blev det men det mesta är hans idé.
image172

Marguriterna valde han, och de gula tagetesen (tulpaner kallade han dem för *s*), sen är där små hänglobelia som får växa till sig lite och som jag föreslog.

Krukan på trappan en bit från Simons låda går också i gult och vitt.
image173
Spansk margurit, en vit blomma som hette Daisy nånting ;) och så hederliga gula penséer.

På muren på baksidan står två krukor. Dels denna:
image174
En lila spansk margurit, blekgula penséer och en murgröna som gärna får hänga lite mer sen.

Och så dels denna med en enkel fuchsia i.
image175
Fråga mig inte vilken sorts fuchsia det är, men den hänger i alla fall ;)
Jag missbedömde krukans storlek, vi får väl se hur det ser ut när blomman växt till sig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0