Mer trädgård och blommor.

Det har varit ute-väder i helgen, och till min stora glädje har Peter varit flitig. Bl a har han röjt i trädgårdslandet så att det är färdigt för mig att så mina fröer ;-) Här finns redan en del rabarber (till vänster), första skörden gjordes igår, och återuppstånden gräslök och persilja (till höger). Och så har Peter och Simon till den sistnämndes stora förtjusning satt lite potatis (bredvid rabarbern). I eftermiddag ska jag bl a så sockerärtor, morötter och sallad. Och i krukor ska jag förodla bl a paprikaplantor, det är premiär med paprika  för min del... Spännande.
image176

Han har också huggit tag i skamfläcken, skräphörnan, och kommit en bit på väg. Ikväll blir det en tur till tippen, sen återstår att se vad han hittar på. Jag överlåter med varm hand ansvaret för denna del av trädgården till honom :-D
image177

Det vita möblemanget går äntligen att använda, tidigare växte päronträdet hejvilt över det ;) Nu ser det okej ut igen och en röd pelargon trivs.
image178

Lite fler blommor har det också blivit. På väggen ovanför soffan hänger en vinröd surfina, och här i hörnan av altanen står en tuppkam. Detta är en ny bekantskap för min del, jag hoppas den trivs här för rätt cool är den. Jag har små lobelior runtom den, det tar väl en vecka eller så sen har de nog växt ihop.
image179

Och så en kruka med en vanlig margurit och några små blå lobelia.
image180

Det tar sig, som pyromanen sa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0